nagłówek - konferencja w brzesku

Konferencja regionalna – Brzesko

Innowacyjna Małopolska. Gospodarka Obiegu Zamkniętego.

Konferencja regionalna – Brzesko

Informacje i program

Data: 31 maja 2023 r.

Godzina: 10.00-14.00 (plus zwiedzanie Browaru Okocim)

Miejsce: konferencja odbędzie się w formie hybrydowej – stacjonarnie w Pałacu Goetzów w Brzesku (ul. Barona Jana Goetza 6) oraz online

Moderowanie konferencji: Zbigniew Bartuś

Konferencja w języku polskim.

Wydarzenie bezpłatne, wymagana wcześniejsza rejestracja.

MODEROWANIE KONFERENCJI:

Zbigniew Bartuś

09.30 – 10.00

Rejestracja / powitalna kawa

10.00 – 10.10

OTWARCIE KONFERENCJI

Andrzej Bańka – Zastępca dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

10.10 – 10.30

SPEECH

Innowacje to Wy – inspirujące pomysły na biznes

dr hab. inż. Ewelina Jamróz – profesor Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, twórczyni inteligentnej biopolimerowej foli spożywczej

10.30 – 11.40

PANEL DYSKUSYJNY

Gospodarka Obiegu Zamkniętego – inwestycja w przyszłość kolejnych pokoleń

Uczestnicy:

    • Teresa Aldea – kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska
    • Wanda Ciesielczuk – Wiceprezes zarządu, dyrektor produkcji i technologii Velvet CARE sp. z o.o
    • Lech Sekyra – Prezes zarządu PGE Ekoserwis S.A.
    • Marcin Wojtan – Dyrektor zarządzający Geocycle Polska, Grupa LafargeHolcim

Żyjemy w czasach dynamicznych zmian, niemal rewolucji. Jedna z nich prowadzi świat w kierunku gospodarki niskoemisyjnej i opartej na obiegu zamkniętym. Firmy, aby przetrwać i być konkurencyjnymi muszą wziąc pod uwagę te zmiany. To najcześciej wiąże się z podejmowaniem kluczowych decyzji, które często skutkują olbrzymimi inwestycjami i niejednokrotnie zmianą filozofii funkcjonowania firmy. Właśnie nad tym zastanowimy się wraz z zaproszonymi ekspertami. Dowiemy się jak modyfikować praktyki przedsiębiorców i nawyki konsumentów, aby skutecznie domykać obieg surowców, jak znajdować powiązania gospodarcze, aby to co dla jednego przedsiębiorstwa jest odpadem, dla innego stawało się wartościowym surowcem i źródłem zysku.

Chcielibyśmy, aby wymiana doświadczeń, informacji i wiedzy na temat najlepszych praktyk z zakresu GOZ była inspiracją i pomogła w przyspieszaniu wdrażania cyrkularnych rozwiązań, projektowania z myślą o długiej żywotności, możliwości naprawy, recyklingu oraz ponownym wykorzystaniu produktów.

Q&A – sesja pytań i odpowiedzi

11.40 – 12.00

SPEECH

Czy zielona transformacja pójdzie w parze z cyfryzacją?

Uczestnicy:

    • Agnieszka Włodarczyk – Krakowski Park Technologiczny
    • Urszula Woźniak – Krakowski Park Technologiczny

12.00 – 12.15

HOT CHAIR

Innowacyjny Samorząd dla GOZ

Józef Gawron – Wicemarszałek Województwa Małopolskiego

12.15 – 12.30

Przerwa kawowa

12.30 – 13.00

ROZMOWA EKSPERCKA

Rodzinny biznes – jak skutecznie przekazać stery młodszemu pokoleniu

Uczestnicy:

    • Tomasz Budziak – Wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych
    • Marek Rzepka – Założyciel i prezes zarządu Polmark sp . z o.o.

Czy zdajesz sobie sprawę, że średni wiek życia firm na całym świecie wynosi od 25 do 30 lat? To tylko nieznacznie krócej niż okres biznesowej aktywności jednego pokolenia. Te liczby składają się na dynamiczną rzeczywistość biznesową, która stawia przed przedsiębiorcami poważne pytanie: w jaki sposób można sprawnie i skutecznie przekazać swój biznes kolejnemu pokoleniu lub odpowiedniej osobie, zapewniając mu trwałość, sukces i przyszłość? Przekazanie biznesu to z jednej strony szereg aspektów finansowych i formalnych – niedawno uchwalona Ustawa o fundacji rodzinnej dała w tym obszarze nowe możliwości. Z drugiej strony sukcesja to także proces głęboko zakorzeniony w sferze emocji, dziedzictwa i odpowiedzialności. Serdecznie zapraszamy do udziału w panelu dyskusyjnym, podczas którego dowiesz się jakie są formalne możliwości przekazania firmy, ale i będziesz miał okazję poznać historie udanych sukcesji. Będzie to zatem doskonała okazja do zdobycia cennych wskazówek na przyszłość.

Q&A – sesja pytań i odpowiedzi

13.00 – 13.30

WYSTĄPIENIE EKSPERCKIE

Fundusze Europejskie dla Małopolski perspektywa 2021 – 2027. Wsparcie przedsiębiorczości w zakresie GOZ

Michał Warzała – specjalista ds. Funduszy Europejskich, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Q&A – sesja pytań i odpowiedzi

13.30 – 14.00

Lunch

14.00

zwiedzanie Browaru Okocim
(ok, 1, 5 h;
dla uczestników stacjonarnych)

Browar Okocim założony przez Jana Ewangelistę Goetza w 1845 roku to już ponad 175 lat żywej historii piwowarstwa. Już wówczas właściciel przyjął zasadę „Najlepsze z najlepszego” – wytwarzanie tego, co najlepsze z najlepszych dostępnych surowców. Obecnie Browar Okocim to nie tylko największy browar Grupy Carlsberg w Polsce, ale i jeden z największych i najnowocześniejszych browarów Carlsberg Breweries w Europie. Słynie on z najwyższej jakości warzonego piwa, co potwierdzają liczne nagrody corocznie przyznawane warzonym tu markom.

Prelegenci

foto Józef Gawron

Józef Gawron

Polityk, samorządowiec, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego. Radny Sejmiku Województwa Małopolskiego z okręgu tarnowskiego, w latach 2006-2015 radny powiatu proszowickiego. Od trzech kadencji członek Rady Programowej TVP S.A. Oddział w Krakowie.

Józef Gawron jest absolwentem Politechniki Krakowskiej, magistrem inżynierem mechanikiem o specjalności „Technologia maszyn”. Ukończył również studia podyplomowe informatyczne, studia podyplomowe ekonomiczne o specjalności „Przedsiębiorczość” oraz studia podyplomowe „Menadżer Ochrony Zdrowia”.

W latach 2015-2018 zajmował stanowisko Wicewojewody Małopolskiego. W tym czasie realizował zadania związane z organizacją Światowych Dni Młodzieży. Ostatnie lata pracował na stanowiskach menadżerskich w Tauron Polska Energia S. A. oraz w Kopalni Wapienia „Czatkowice”.

Za zasługi w działalności na rzecz społeczności lokalnej został odznaczony przez Prezydenta RP Srebrnym Krzyżem Zasługi.

foto Teresa Aldea

Teresa Aldea

Kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Carlsberg Polska. Od blisko 15 lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami, badaniami i wdrażaniem strategii ESG. Doświadczona w zarządzaniu programami w korporacjach z różnych branż usługowych jak i produkcyjnych, zarządzała wieloma projektami międzynarodowymi. Towarzyszy przedsiębiorstwom podczas opracowywania i realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, przygotowywania programów komunikacji (m.in. raportowania niefinansowanego), a także zaangażowania interesariuszy.

Demonstruje swoją pasję do rozwoju zrównoważonego w życiu zawodowym i prywatnym. Często angażuje się w edukacyjne projekty dla lokalnych społeczności i udowadnia, że w mieście można żyć w sposób zrównoważony.

foto Tomasz Budziak

Tomasz Budziak

Współzałożyciel, Partner Zarządzający i główny wspólnik KBA sp. z o.o. www.kba.com.pl, rodzinnej firmy doradczej i księgowej działającej od ponad 30 lat specjalizującej się w obsłudze międzynarodowego biznesu rodzinnego, będącej członkiem globalnej sieci niezależnych firm doradczych, audytorskich i księgowych Nexia International www.nexia.com.

Certified Management Consultant. Licencjonowany Księgowy. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego z 1987 r. Studia Podyplomowe z Rachunkowości na SGH 1999 r. oraz w Instytucie Studiów Podatkowych w 2011. Praktyki zawodowe w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Bogate doświadczenie w otoczeniu międzynarodowym. Członek rad nadzorczych i rad rodzinnych wielu polskich biznesów rodzinnych.

Działacz społeczny jako Wiceprezes Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych www.firmyrodzinne.pl .Uczestnik prac nad stworzeniem ustaw wspomagających sukcesję o: Zarządzie sukcesyjnym oraz Fundacji rodzinnej. Kierownik programowy i zarządzający wielomilionowych projektów wsparcia biznesu rodzinnego ze środków UE i MSZ w Polsce i za granicą.

Autor kilkudziesięciu publikacji na temat wartości przedsiębiorstw oraz sukcesji w biznesie rodzinnym w prasie, i książek np. Sukcesja w rodzinie biznesowej. Spojrzenie praktyczne oraz Esencja sukcesji.

foto Wanda Ciesielczuk

Wanda Ciesielczuk

Wiceprezes Zarządu Velvet CARE Sp. z o.o. Dyrektor Produkcji i Techniki. Doświadczenie zawodowe: 23 lata, w tym 22 lat w Velvet CARE.

Absolwentka Politechniki Łódzkiej, Kierunek Papiernictwo i Poligrafia. Z kluczewską papiernią związana od 2001 roku. W 2013 ukończyła pogram MBA Uniwersytetów Warszawskiego i Illinois. W 2015 roku objęła stanowisko Kierownika ds. Inwestycji Strategicznych, w ramach swoich obowiązków odpowiadała za wydział przetwórstwa, wytwórstwa oraz projekty strategiczne. Z początkiem lutego 2019 roku awansowała na stanowisko Dyrektora Produkcji i Techniki zarządzając największym (ponad 400-osobowym) zespołem pracowników w zakładzie Velvet CARE. Od 2020 roku członek zarządu firmy, w grudniu 2022 roku objęła funkcję wiceprezesa.

foto Ewelina Jamróz

Ewelina Jamróz

Dr hab. inż., profesor Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Od lutego 2015 roku jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym, a od lutego 2020 roku zatrudniona jest na stanowisku profesora w Katedrze Chemii na Wydziale Technologii Żywności UR. Obszar badań naukowych obejmuje zastosowanie białek i polisacharydów jako potencjalnych składników do otrzymywania materiałów biodegradowalnych oraz nośnikowych (folie, powłoki, kapsułki).

Studia magisterskie ukończyła w 2010 roku na Wydziale Rolniczo – Ekonomicznym UR, na kierunku Rolnictwo, specjalności Agroekonomia. W 2011 roku ukończyła studia inżynierskie na kierunku Ogrodnictwo, specjalności – Ogrodnictwo z marketingiem również na UR. W 2013 roku ukończyła studia podyplomowe – Chemia dla Nauczycieli na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie w 2014 roku ukończyła studia doktoranckie na UR obroną pracy doktorskiej pt.: „Synteza biodegradowalnych kompleksów białkowych furcelleranu i ich zastosowanie” oraz uzyskała tytuł: Doktora nauk rolniczych, specjalność agronomia, specjalizacja ochrona środowiska.

Za swój wynalazek produkt „Bio-Films – folie biopolimerowe” zdobyła I miejsce w Rankingu „Innowacje 2021” Polskiego Radia w kategorii „Najlepsze rozwiązanie ekologiczne”. Wynalazek był prezentowany również w ramach Małopolskiej Strefy Wynalzków podczas Małopolskiego Festiwalu Innowacji. Więcej o wynalazku dowiecie sie znaszego filmu.

foto Marek Rzepka

Marek Rzepka

Prezes zarządu Izby Przemysłowo-Handlowej w Tarnowie, przedsiębiorca i filantrop. Właściciel kilku dobrze prosperujących przedsiębiorstw tj. Polmark – wiodący producent sprzętu elektrycznego w Europie, Ospel, Rzepka Sp. j, GBT INN, Klikowa Arabians czy Centrum Turystyczne Ornak. Ceniony hodowca koni arabskich.

foto Lech Sekyra

Lech Sekyra

Prezes zarządu PGE Ekoserwis S.A., wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Polska Unia Ubocznych Produktów Spalania, członek Zarządu European Coal Combustion Products Association (ECOBA).

Uczestnik i prelegent na Konwencjach Klimatycznych ONZ w Bonn oraz w Madrycie. Stypendysta programu Ship for World Youth Programme (2005) Rządu Japonii i ONZ. W latach 2017 – 2018 roku pełnił funkcję prezesa Zarządu SEJ-Serwis Sp. z o.o. (GK PGNIG). Pełnił również funkcję członka Rady Nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.

foto Agnieszka Włodarczyk-Gębik

Agnieszka Włodarczyk-Gębik

Kierownik projektów krajowych i międzynarodowych z doświadczeniem w sektorze publicznym, prywatnym i finansowym.

W latach 1995-2004 koordynatorka projektów międzynarodowych realizowanych ze środków Phare i Amerykańskiej Agencji ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID), a po 2004 roku inicjatyw i projektów unijnych z MRPO, Horyzont 2020, InterregCE, Erasmus + oraz Horyzont Europa. Od 2013 roku koordynator projektów regionalnych i międzynarodowych w Krakowskim Parku Technologicznym. Tematyka: smart city, innowacje, gospodarka o obiegu zamkniętym.

Zaangażowana w proces konsultacji i współtworzenia Planu Ochrony Powietrza dla Województwa Małopolskiego. Współpracowała przy tworzeniu założeń i rekomendacji dla Regionalnej Strategii Innowacji I Strategii GOZ dla Województwa Małopolskiego. Współzałożycielka i koordynatorka Kraków Living Lab (2013), prelegentka w ramach inicjatywy Smart City Kraków 2015-2016. Mentorka i jurorka w wielu konkursach i hackatonach o tematyce społecznej i technologicznej,między innymi Smart City Challenge Kraków 2015, Smart City Hack Kraków 2016, Smart City Wizja Rozwoju, Gdynia 2018, Smogathon 2013-2020, czy Smart City, Kraków 2022 w ramach Carbon Footprint Summit.

foto urszula woźniak

Urszula Woźniak

Koordynatorka projektów zarówno krajowych jak i międzynarodowych. W Krakowskim Parku Technologicznym od 10 lat wspiera ok. 30 innowacyjnych firm z branży ICT. Odpowiedzialna za selekcję innowacyjnych pomysłów, nabór firm, proces rekrutacji, organizację usług oraz opiekę nad lokatorami parku w zakresie kontaktów technologicznych i biznesowych.

Zarządza projektem GREENE 4.0. finansowanym z programu Interreg Europa Środkowa, którego celem będzie wygenerowanie i pilotaż dwóch nowych inteligentnych i zielonych łańcuchów wartości. Wcześniej koordynowała międzynarodowy projekt S3HubsinCE skupiony wokół sieci Centrów Innowacji Cyfrowych w Europie Środkowej. Jako inżynier środowiska zainteresowana wszelkimi sprawami związanymi z jego ochroną i kształtowaniem, zmianami klimatycznymi, gospodarką o obiegu zamkniętym czy zrównoważonym rozwojem.

FACEBOOK

Zobacz naszą stronę na Facebook

LINKEDIN

Odwiedź nas na LinkedIn

YOUTUBE

Sprawdź nasz kanał na YouTube

ORGANIZATOR KONFERENCJI

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Departament Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki

ul. Racławicka 56,
30-017 Kraków

Organizacja

12 63 03 474

Promocja

12 63 03 393

POLITYKA PRYWATNOŚCI

pasek z logotypami unijnymi